November – mörkret tar över vardagen?

Jag gillar inte november. Varje år händer något inom mig.
Som om en bit av själen plötsligt tappar bort sig.

I år har jag förberett mig på vad som ska komma: stabila träningsrutiner, bra kosthållning och roliga inplanerade aktiviteter borde kunna hålla humöret glatt. Men det är svårt ändå. Bara så här ett par dagar in november, känner jag hur själen långsamt börjar tappa inspiration. Allt känns motigare, det är mörkt och jag vill inte göra något alls.
Denna helg peppade jag mig med goda vänner, spa, god mat och promenad i solen längs med havet. Det hjälpte för stunden i alla fall. Kanske kan man göra de stunderna längre? Så får november försvinna lite i pereferin. Låta livet rulla på med härliga inslag av höst pepp. Glädja sig till att dra på sig stickade tröjan, den goa mössan och njuta av mysiga (långa) kvällar med te och film. Jag tänker försöka kämpa på denna november. Kanske kan det bli den bästa på flera år?
Hoppas.

4 reaktioner på ”November – mörkret tar över vardagen?

  1. smiletomebaby

    Ramlade in på denna bloggen och blev himla glad, kloka ord och bra inlägg! Känner helt igen mig i november-depressionen, långt til våren och inget som bryter av i mörkret, bara fyra veckor kvar… 😉

    Gilla

Lämna en kommentar